شناسهٔ خبر: 175040 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری و آغاز به کار ۱۳۱ پروژه راهداری مازندران در هفته دولت

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از بهره برداری و آغاز به کار ۱۳۱ پروژه عمرانی این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۵ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان اظهار کرد: عملیات اجرایی۱۳۱ پروژه با اعتباری بالغ بر۱۲۰۵میلیارد تومان در قالب ۹۵ پروژه قابل افتتاح با اعتباری بالغ بر ۶۰۵ میلیارد تومان و ۳۶ پروژه آغاز به کار با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان طی هفته دولت در راه‌های استان آغاز می‌شود.  

وی خاطر نشان کرد: عملیات بهسازی و آسفالت حدود ۳۹ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان، بهسازی و آسفالت ۳۶ کیلومتر و روکش آسفالت۲۴ کیلومتر راه‌های روستایی، احداث روشنایی به طول 6.5 کیلومتر، احداث ۳۴ سیستم روشنایی نقطه‌ای، احداث تورسنگی در در ۴ نقطه محور کندوان، اجرای عملیات پروژه‌های ایمن‌سازی استان با اعتباری بالغ بر۱۳۰میلیارد تومان و احداث و مرمت ابنیه فنی به طول ۲۳۳۰ متر بخشی از فعالیت‌های این اداره کل می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص پروژه‌های راهداری این اداره کل عنوان نمود: راه ساخته شده و تحت بهره برداری با گذشت زمان و با توجه به شرایط جوی و طبیعی، حجم آمد و شد، بار محوری وارده و مشخصات فنی و اجرائی اولیه، به تدریج فرسوده و خرابی‌هایی در آن پدید می‌آید.

وی ادامه داد: ضرورت دارد با آغاز بهره برداری از هر راهی عملیات نگهداری نیز به‌صورت مستمر در تمام مدت بهره برداری به انجام رسد تا ضمن افزایش عمر راه از متلاشی شدن آن جلوگیری شود.